Kasvun ja kansainvälistymisen digikeinot B2B- ja B2C-yrityksille
Digimyynnin Akatemia
Digimyynnin Akatemia on koulutusohjelma, joka tarjoaa parhaat digitaaliset keinot kasvattaa myyntiä, tavoittaa kansainvälisiä asiakkaita ja laajentua vientiin.
13.1.2026 starttaava koulutus on maksuton EK:n toimialaliittojen kaikille jäsenyrityksille – ilmoittaudu mukaan!
MITÄ
Digimyynnin Akatemia auttaa suomalaisia yrityksiä vauhdittamaan kasvuaan, skaalamaan
liiketoimintaansa ja kansainvälistymään digitaalisen kaupankäynnin keinoin.
Omat oppimispolut B2B- ja B2C-yrityksille. B2B-oppia tarjolla ensimmäistä kertaa Suomessa!
Sisällöstä vastaa Digital Commerce Finlandin ykkösketju digiguru Leevi Parsaman johdolla. Inspiraatiotakuu!
MITEN
Koulutus tarjoaa yrityksille digimyynnin parhaat opit, case-esimerkit sekä erinomaisen mahdollisuuden osaajaverkostojen luontiin.
10-osainen koulutus koostuu webinaareista, workshopeista ja vertaussparrauksesta. Osallistua voi paikan päällä tai etänä. Akatemiaan osallistuneet saavat todistuksen.
KENELLE
Koulutus on tarkoitettu koosta riippumatta kaikille EK:n toimialaliittojen jäsenyrityksille – myös pk- ja midcap-yrityksille – ja se on niille maksuton. Kohderyhmänä on eritoten yritysten johto, myynnistä ja markkinoinnista vastaavat henkilöt sekä liiketoiminnan kehittäjät.
Huom: jos olet epävarma yrityksesi EK-jäsenyydestä, ota yhteyttä elena.drakos(at)ek.fi.
MILLOIN
Tammi-toukokuussa 2026.
Tammikuu
Kick Off tiistaina 13.1.2026 klo 8.30-16 (hybridi)
Tilaisuuden ohjelma
Helmikuu
B2C Webinaari 1 – ke 4.2. klo 10-12
B2B Webinaari 1 – ke 11.2. klo 10-12
Maaliskuu
B2B Webinaari 2 – ke 4.3. klo 10-12
B2C Webinaari 2 – ke 11.3. (hybridi)
B2B Koulutuspäivä – ti 31.3. klo 8.30-16 (hybridi)
Huhtikuu
B2C Webinaari 3 – to 9.4. klo 10-12
B2B Webinaari 3 – to 16.4. klo 10-12
Toukokuu
B2B Webinaari 4 – ke 6.5. klo 10-12
B2C Päätöswebinaari – ke 13.5. klo 10-12
B2B Päätöswebinaari – ke 27.5. klo 10-12
Omat polut B2B- ja B2C-yrityksille
B2B-polku
Ohjelman tavoitteena on auttaa B2B-yrityksiä hahmottamaan digitaalisen myynnin monia eri mahdollisuuksia. Aiheina mm.
- B2B-verkkokaupat, tilaamisen digitalisointi ja automatisointi
- Live Commerce – kasvokkain tapahtuva digitaalinen myynti
- D2B-markkinamuutos – integraatiot ja automaatiot
- Markkinoinnin ja myynnin yhteispelin uudet keinot
- Monikanavainen asiakaskokemus ja digitaalisen ostopolun jatkuva kehitys
- Tekoälyavusteinen tuote- ja sisällön hallinta (PIM, DAM)
- Data-analytiikka ja liiketoimintatiedon jalostaminen
- Osaamistarpeet ja muutosjohtaminen
B2C-polku
Ohjelma valmentaa verkkokaupan aloitusta suunnittelevia tai alkutaipaleella olevia B2C-yrityksiä kehittämään toimintaansa. Aiheina mm.
- Ymmärrä verkkokaupan markkinan iso kuva oikein
- Verkkokaupan eri kanavat ja olomuodot
- Oma konsepti – kilpailuedut ja asiakaslupaus
- Monikanavainen asiakaskokemus
- Asiakashankinta tekoälyn optimoimassa maailmassa
- Digitaalisen kaupan 4K-kaava
- Ostopolun kaupallistaminen ja kehittäminen
- Tuotepeli, sisällöt ja palvelut
- Teknologia ja analytiikka
- Toiminnan organisointi ja kehityksen hallinta
Leena Nyman
Asiantuntija
Petri Vuorio
Johtaja
050 323 2979
Yrittäjyys ja kansainvälinen kauppa -vastuualueen johtaja Pk-johtaja EK:n Yrittäjävaltuuskunnan sihteeri
Elena Drakos
Assistentti