Kasvun ja kansainvälistymisen digikeinot B2B- ja B2C-yrityksille

Digimyynnin Akatemia

Digimyynnin Akatemia on koulutusohjelma, joka tarjoaa parhaat digitaaliset keinot kasvattaa myyntiä, tavoittaa kansainvälisiä asiakkaita ja laajentua vientiin.

13.1.2026 starttaava koulutus on maksuton EK:n toimialaliittojen kaikille jäsenyrityksille – ilmoittaudu mukaan!

MITÄ

Digimyynnin Akatemia auttaa suomalaisia yrityksiä vauhdittamaan kasvuaan, skaalamaan
liiketoimintaansa ja  kansainvälistymään digitaalisen kaupankäynnin keinoin.

Omat oppimispolut B2B- ja B2C-yrityksille. B2B-oppia tarjolla ensimmäistä kertaa Suomessa!

Sisällöstä vastaa Digital Commerce Finlandin ykkösketju digiguru Leevi Parsaman johdolla. Inspiraatiotakuu!

MITEN

Koulutus tarjoaa yrityksille digimyynnin parhaat opit, case-esimerkit sekä erinomaisen mahdollisuuden osaajaverkostojen luontiin.

10-osainen koulutus koostuu webinaareista, workshopeista ja vertaussparrauksesta. Osallistua voi paikan päällä tai etänä. Akatemiaan osallistuneet saavat todistuksen.

Tutustu tarkemmin

KENELLE

Koulutus on tarkoitettu koosta riippumatta kaikille EK:n toimialaliittojen jäsenyrityksille – myös pk- ja midcap-yrityksille – ja se on niille maksuton. Kohderyhmänä on eritoten yritysten johto, myynnistä ja markkinoinnista vastaavat henkilöt sekä liiketoiminnan kehittäjät.

Huom: jos olet epävarma yrityksesi EK-jäsenyydestä, ota yhteyttä elena.drakos(at)ek.fi.

MILLOIN

Tammi-toukokuussa 2026.

Tammikuu
Kick Off tiistaina 13.1.2026 klo 8.30-16 (hybridi)
Tilaisuuden ohjelma​

Helmikuu
B2C Webinaari 1 – ke 4.2. klo 10-12
B2B Webinaari 1 – ke 11.2. klo 10-12
Maaliskuu
B2B Webinaari 2 – ke 4.3. klo 10-12
B2C Webinaari 2 – ke 11.3. (hybridi)
B2B Koulutuspäivä – ti 31.3. klo 8.30-16 (hybridi)
Huhtikuu
B2C Webinaari 3 – to 9.4. klo 10-12
B2B Webinaari 3 – to 16.4. klo 10-12​​
Toukokuu
B2B Webinaari 4 – ke 6.5. klo 10-12
B2C Päätöswebinaari – ke 13.5. klo 10-12
B2B Päätöswebinaari – ke 27.5. klo 10-12

Ilmoittaudu mukaan!

 

 

Omat polut B2B- ja B2C-yrityksille

B2B-polku

Ohjelman tavoitteena on auttaa B2B-yrityksiä hahmottamaan digitaalisen myynnin monia eri mahdollisuuksia. Aiheina mm.

  • B2B-verkkokaupat, tilaamisen digitalisointi ja automatisointi
  • Live Commerce – kasvokkain tapahtuva digitaalinen myynti
  • D2B-markkinamuutos – integraatiot ja automaatiot
  • Markkinoinnin ja myynnin yhteispelin uudet keinot
  • Monikanavainen asiakaskokemus ja digitaalisen ostopolun jatkuva kehitys
  • Tekoälyavusteinen tuote- ja sisällön hallinta (PIM, DAM)
  • Data-analytiikka ja liiketoimintatiedon jalostaminen
  • Osaamistarpeet ja muutosjohtaminen

B2C-polku

Ohjelma valmentaa verkkokaupan aloitusta suunnittelevia tai alkutaipaleella olevia B2C-yrityksiä kehittämään toimintaansa. Aiheina mm.

  • Ymmärrä verkkokaupan markkinan iso kuva oikein
  • Verkkokaupan eri kanavat ja olomuodot
  • Oma konsepti – kilpailuedut ja asiakaslupaus
  • Monikanavainen asiakaskokemus
  • Asiakashankinta tekoälyn optimoimassa maailmassa
  • Digitaalisen kaupan 4K-kaava
  • Ostopolun kaupallistaminen ja kehittäminen
  • Tuotepeli, sisällöt ja palvelut
  • Teknologia ja analytiikka
  • Toiminnan organisointi ja kehityksen hallinta

Leena Nyman

Asiantuntija

050 464 9990

Vihreä kasvu: Digitalisaation edistäminen

Petri Vuorio

Johtaja

050 323 2979

Yrittäjyys ja kansainvälinen kauppa -vastuualueen johtaja Pk-johtaja EK:n Yrittäjävaltuuskunnan sihteeri

Elena Drakos

Assistentti

041 540 5262

Vihreä kasvu